درخشندگی کویر
درخشندگی کویر

درخشندگی کویر

نقد تبلیت های 2014-2015


اپل امشب از جدیدترین تبلت های محبوب سری ایر خود با نام "آیپد ایر 2" رونمایی کرد. ایر جدید به سنسورهای تاچ آی دی اپل مجهز شده و در ضخامت نیز کاهش فوق‌العاده‌ای به خود دیده است. تبلت جدید اگرچه شباهت بسیاری به نسل پیشین خود دارد، اما دارای ضخامتی 6.1 میلی متری است که نسبت به آیپد ایر اصلی با 7.5 میلی متر ضخامت، 18 درصد کاهش به خود دیده است. این تبلت همچنین نخستین مدل آیپدهایی خواهد بود که در رنگ طلایی به بازار خواهد آمد.


ایر 2 در اندازه صفحه نمایش همچنان 9.7 اینچ باقی مانده، اما بدون شک در کیفیت ارتقا پیدا کرده است. LCD، گلس و تاچ سنسور در این تبلت کاملا به یکدیگر پیوسته‌اند و دیگر فاصله ای میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود. مهم‌تر از همه یک پوشش ضدانعکاسی بر روی صفحه نمایش قرار داده شده که به ادعای اپل می‌تواند تا 56 درصد از میزان انعکاس آن بکاهد. چنین بهبودی خواندن و مشاهده صفحه نمایش در روز و زیر نور آفتاب را آسان تر خواهد کرد.


اما گذشته از دارابودن کمترین میزان ضخامت که اپل در تعریف آن از جمله "باریک‌ترین تبلت دنیا" یاد می‌کند، شاید مهم‌ترین ویژگی جدید ایر جدید در اضافه شدن تاچ آی دی باشد. این نخستین باری است که اپل یک تاچ آی دی بر روی تبلتی قرار می‌دهد و حالا توسعه دهندگان می‌توانند از آن در انواع اپلیکیشن ها چون برنامه‌های خرید و فروش، امنیتی و دیگر موارد استفاده بسیار زیادی کنند. اپل همچنین می‌گوید که استفاده از تاچ آی دی در آیپد ایر 2 می‌تواند به شما در خریدهای درون برنامه ای و خرید اجناس فیزیکی کمک کند. با این حال هنوز مشخص نیست که این گفته به معنای استفاده از آن در خریدهای حضوری فروشگاهی نیز خواهد بود یا تنها به خریدهای آنلاین مربوط می‌شود.


اپل دوربین ایر 2 را نیز به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا بخشیده است. سنسور عقب این تبلت حالا 8 مگاپیکسلی و دارای دیافراگمی f2.4 است. این دوربین ویدیوهای 1080p و اسلوموشن ثبت می‌کند و قابلیت‌هایی چون دوربین پانوراما، ثبت تصاویر در حالت Burst و یا مرور زمان نیز از دیگر ویژگی‌هایی آن است که پیش‌تر در آیفون‌ها شاهد معرفی‌شان بودیم. دوربین جلو نیز بهبود یافته و حالا صاحب دیافراگم بزرگ‌تر f2.2 شده است.


اپل در آیپد ایر 2 یک پردازنده جدید A8X به کار برده است؛ ورژنی قدرتمندتر شده نسبت به چیپ A8 به کار رفته در آیفون 6 که 64 بیتی است و به گفته اپل 40 درصد سریع تر از آیپد ایر اصلی با پردازنده A7 می‌باشد. تبلت جدید در قدرت گرافیکی نیز پیشرفت بسیار قابل ملاحظه ای را به خود دیده است. کمک پردازنده M8 که پیش‌تر در آیفون 6 معرفی شده بود، در آیپد ایر 2 نیز حضور خواهد داشت. این کمک پردازنده در فعالیت‌های تناسب بدن و سلامتی ثبت کننده رفتار بدن شما خواهد بود.


اپل ادعا دارد که باتری ایر جدید عمری 10 ساعته دارد. از وای فای 802.11ac نیز پشتیبانی می‌کند که سرعت بالاتری را به کاربر ارائه می‌کند. همچنین در این تبلت از iOS 8.1 استفاده شده که امروز معرفی شد و دارای قابلیت‌های کوچک جدیدی نسبت به نسخه 8.0.1 می‌باشد.


این تبلت در رنگ‌های طلایی، نقره ای و خاکستری و با قیمت 499 دلار (وای فای) با حجم 16 گیگابایت به فروش خواهد رسید. اپل مدل‌های دیگر با حافظه‌های بیشتر 64 و 128 گیگابایت با قیمت‌های 599 و 699 دلار نیز از آیپد ایر 2 به فروش خواهد رساند. پیش فروش از فردا آغاز می‌شود و تحویل کالا نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد. آیپد ایر 2 نیز اصلی کماکان به فروش خود ادامه خواهد داد، اما این بار با قیمت کمتر 399 دلار. برای مشاهده ویدیوی تبلیغاتی آیپد ایر 2 از این لینک استفاده کنید.


اپل نخستین تبلت با برند "ایر" را با بدنه باریک تر و جدیدتر در اکتبر سال گذشته رونمایی کرد. آن تبلت اگرچه از لحاظ طراحی تغییر شکل بسیاری به خود ندیده بود، اما به شکل قابل ملاحظه ای باریک تر و سبک تر بود.

با وجود محبوبیت بسیار بالایی که تبلت های اپل در بازار تبلت ها دارند، فروش آیپد در سالیان اخیر با کاهش مواجه شده است. تبلت های جدید شاید بتوانند فروش بالایی را در تعطیلات برای اپل رقم بزنند، اما عدم اعمال تغییرات چشمگیر در این محصول هنوز نمی‌تواند دورنمایی برای تغییر روند بازی به نفع محصول جدید اپل را برای ما نمایان کند.


یکی از برنامه‌های آینده اپل ارائه تبلتی با اندازه بزرگ 12.9 اینچی است که احتمالا نمایندگی "تغییر بزرگ" اپل را در سال آینده به عهده خواهد داشت.

اپل در آیفون 6 از پردازنده قدرتمندتر A8 بهره برده بود، اما از لحاظ ظاهر نیز تغییر بسیاری نسبت به نسل پیشین به خود دیده بود. اما آیپد جدید با وجود پردازنده ای جدید تغییری آن‌چنانی در طراحی ظاهری تجربه نکرده است؛ حال سؤال اینجاست که بازار در این بین کدام محصول را انتخاب خواهد کرد؟ آمارهای فروش آینده اپل می‌تواند تحلیل خوبی از دورنمای مدنظر اپل در تولید آیپد ایر 2 را به بازار نشان بدهد.


شب گذشته کنفرانس اپل برگزار شد و محصولات بسیاری در آن معرفی گردید. یکی از محصولات شگفت انگیز و جالب برای تمامی کاربران iPad Air 2 بود که بالاخره رونمایی شد و حرفهای بسیاری برای گفتن داشت. ما در این پست به بررسی تخصصی و جامع iPad Air 2 می پردازیم. پس با ما همراه باشید. در ابتدا بد نیست در مورد طراحی این آیپد جدید صحبت کنیم که برای شما جالب خواهد بود. اپل در طراحی این آیپد از دقت و ظرافت بیشتری بهره برده تا آیپدی باریکتر و سبکتر از نسل پیشن خود یعنی iPad Air 1 تولید کند و در اختیار کاربران قرار دهد.

iPad Air 2

iPad Air 2

در نسل جدید آیپد ایر ما شاهد کاهش 18 درصدی قطر دیوایس هستیم. در نسل پیشین این خانواده، قطر دیوایس در این نسل 6.1 میلیمتر و وزن آن 0.96 پوند است که در نوع خود بی نظیر است و می توان به جرات گفت که iPad Air 2 باریکترین تبلت هوشمند جهان است  و در حال حاضر رقیبی را سر راه خود نمی بیند. اگر بخواهیم به طور دقیق از نظر ظاهر و وزن iPad Air 2 صحبت کنیم اینگونه است که آیپد ایر 2 در مدل WiFi دارای 437 گرم وزن، 6.1 میلیمتر قطر، 240 میلیمتر بلندی و 169.5 عرض دارد. در مدل Cellular نیز تمامی ابعاد یکی است و تنها وزن آن کمی بیشتر است و به 444 گرم افزایش یافته است.

iPad Air 2

در ادامه بررسی باید به سایز صفحه نمایش اشاره کنیم که همانند گذشته 9.7 اینچ است اما از نظر کیفیت باید اعلام کنیم که رزولوشن این آیپد 2048 در 1536 است که در هر اینچ 264 پیکسل است. پس می توان گفت صفحه نمایش iPad Air 2 از نوع Full Retina می باشد که در نوع خود بی نظیر است. پردازنده جدید و پر قدرت A8X جای صحبت باقی نگذاشته است زیرا 3 میلیون ترانزیستور را در خود جای داده و باعث شده سرعت CPU افزایش 40 درصدی داشته باشد و قدرت پردازنده گرافیکی 2.5 برابر شود. بدون شک می توان گفت این iPad Air 2 کولاکی است در بازار تبلت ها زیرا بی نقص است و امکانات بسیاری دارد که در ادامه با یک به یک آنها آشنا خواهید شد.

iPad Air 2

iPad Air 2

عمر باتری iPad Air 2 همانند نسل پیشین خود 10 ساعته است. یکی دیگر از ویژگیهای آیپد ایر جدید، پردازنده M8 Coproccessor است که در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس نیز تعبیه شده است و بیشتر اعمال گرافیکی را در دیوایس بر عهده دارد. دوربین این دیوایس نیز دارای پیشرفت بوده است. لنز دوربین 8 مگاپیکسل شده است و دارای قدرت عکاسی پانوراما با کیفیت 43 مگاپیکسل است. همچنین برای اولین بار عکاسی و فیلمبرداری Burst Mode و Timelapse در آیپدها جای داده شد که در همین نسل شاهد آن هستیم.

iPad Air 2

iPad Air 2

دوربین آیپد ایر جدید توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080p Full HD را دارد که در هر ثانیه 30 فریم را ثبت می کند، در نتیجه کیفیت بسیار مطلوب و مورد پسند تحویل خواهد داد. دیگر ویژگی دوربین iPad Air 2 توانایی فیلمبرداری اسلوموشن با کیفیت 120 فریم در ثانیه می باشد که در مقایسه با آیفون 6 تنها 120 فریم کمتر است اما فراموش نکنید این اتفاق برای اولین بار در میان آیپدها رخ داده است.

iPad Air 2

دوربین جلوی دیوایس که بیشتر برای تماس های ویدیویی و FaceTime تعبیه شده است، تغییر چندانی نداشته و همانند نسل های پیشین 1.2 مگاپیکسل است و قابلیت برقراری تماس ویدیویی با کیفیت HD و براساس استانداردهای HDR را دارد. در دوربین جلویی توانایی تشخیص چهره و Burst Mode نیز افزوده شده است که جای شکرش باقیست زیرا اپل دوربین جلوی آیپدهای خود را همواره تکرار می کند.

در حالت کلی و در بیان دیگر ویژگیهای آیپد ایر 2 می توان به داشتن 2 میکروفون، اضافه شدن سنسور اثر انگشت Touch ID، سرویس اپل پی Apple Pay برای خریدهای اپ استوری، وای فای با سرعت بالاتر 802.11ac و پشتیبانی از شبکه LTE با سرعت بالا 150Mbps اشاره کرد. در مورد نسخه iOS این آیپد هم باید اشاره کنیم همانطور که در کنفرانس اعلام شد، iOS 8.1 را به همراه خواهد داشت که دارای بهبودهای بسیار و ویژگیهای منحصر به فرد است.

iPad Air 2

iPad Air 2

iPad Air 2

iPad Air 2

iPad Air 2 در 3 رنگ طلایی(Gold)، نقره ای(Silver) و طوسی(Space Gray) عرضه خواهد شد. کاربران می توانند از هم اکنون سفارش خود را در فروشگاه آنلاین اپل ثبت کنند و از 24 اکتبر دیوایسهای خود را دریافت کنند. قیمت آیپد ایر 2 مدل WiFi در ظرفیت 16 گیگابایت 499 دلار، ظرفیت 64 گیگابایت 599 دلار و ظرفیت 128 گیگابایت 699 دلار است. قیمت مدل Cellular+WiFi آیپد ایر 2 بالاتر است و 130 دلار بر اساس هر ظرفیت افزایش می یابد. یعنی 16 گیگابایت برابر با 629 دلار، 64 گیگابایت برابر با 729 دلار و 128 گیگابایت برابر با 829 دلار است.





iPad Air 2




Samsung-galaxy-tab-S-Series

معرفی تبلت‌های فوق باریک گلکسی تب اس ۸.۴ و ۱۰.۵ با صفحه نمایش AMOLED و حسگر اثر انگشت

شرکت سامسونگ سری جدید تبلت‌های خود با عنوان گلکسی تب اس Galaxy Tab S را در دو اندازه ۸.۴ اینچی و ۱۰.۵ اینچی بامداد امروز به بازار معرفی کرد که البته پیش از این تقریبا تمام مشخصات و تصاویر آن به بیرون درز پیدا کرده بود. تبلت‌های سری گلکسی تب اس از صفحه نمایش‌های جدید Super AMOLED که سامسونگ مدعی است به راحتی همتایان خود در این زمینه را کنار می‌زند، برخوردار است اما چیزی که مشخص است این است که سامسونگ باز هم باید برای کنار زدن اپل تلاش فراوانی به خرج دهد!

تبلیغات متنی

مطمئنا این موضوع را قبول دارید که سامسونگ از دیرباز با عرضه محصولات خود سعی در پائین کشیدن تبلت محبوب آی‌پد شرکت اپل را داشته است. این شرکت از سال ۲۰۱۰ سری تبلت‌های ظاهرا بی‌پایان خود را برای افزایش بیشتر سهم بازار خود در برابر اپل به بازار عرضه کرده است. برخی از این تبلت‌ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به تبلت آی‌پد شرکت اپل بوده‌اند که باعث آغاز دعوای حقوقی با شرکت اپل و جریمه‌های فراوان برای شرکت سامسونگ شده‌اند.

Samsung-galaxy-tab-S-8.4

اما در هر حال این تلاش‌ها باعث شده‌اند که شرکت سامسونگ موفق به فروش ۴۰ میلیون تبلت در سال گذشته در این بازار شود که نسبت به آمار سال‌های گذشته سامسونگ رقم قابل توجهی افزایش نشان می‌دهد اگر چه همچنان نسبت به فروش ۷۰ میلیون دستگاهی شرکت اپل همچنان راه درازی باقیست!
تبلت ۸.۴ اینچی گلکسی تب اس با قیمت ۳۹۹ دلاری و تبلت ۱۰.۵ اینچی گلکسی تب اس با قیمت ۴۹۹ دلاری خود می‌توان گفت مستقیما بازار آی‌پد مینی با صفحه نمایش رتینا و آی‌پد ایر اپل را نشانه رفته‌اند. این تبلت‌ها از ضخامت ۶.۶ میلیمتری برخوردارند و از نظر وزن نیز سامسونگ سعی کرده باز هم با تبلت‌های اپل رقابتی عجیب به راه بیندازد.

Samsung-galaxy-tab-S-Series-05

تبلت ۸.۴ اینچی گلکسی تب اس تنها چند گرم سبک‌تر از آی‌پد مینی است که البته چندان در عمل نشان نمی‌دهد و با گرفتن دو تبلت در دست نمی‌توانید متوجه تفاوت آنها شوید. تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ به طور پیش‌فرض از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت برخوردارند و قابلیت‌ ارتباطی وای‌فای برخوردارند و سامسونگ وعده عرضه مدل‌هایی با طرفیت بالاتر و با قابلیت ارتباط در شبکه LTE را تا چند ماه دیگر داده است.

Samsung-galaxy-tab-S-Series-02
بزرگترین نقطه قوت تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ را می‌توان صفحه نمایش‌های سوپر امولد آنها و همچنین ظاهر زیبای انها دانست.صفحه نمایش‌های سوپر آمولد بکار رفته در تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ در واقع بزرگترین صفحه نمایش‌های سوپر آمولد هستند که سامسونگ در محصولات بخش موبایل خود به کار برده است.

Samsung-galaxy-tab-S-8.4-Side

این محصولات همچنین اولین تبلت‌های سامسونگ پس از تبلت گلکسی تب ۷.۷ اینچی از سال ۲۰۱۲ هستند که از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره برده و ۲۰ درصد محدوده رنگی بهتر و ۱۰۰ مرتبه نسبت کنتراست بهتری را نسبت به صفحه نمایش‌های ال سی دی مشابه در اختیار می‌گذارند که باعث شده این صفحه نمایش‌های بسیار درخشان و زنده نشان دهند که برای افرادی که پیش از این صفحه نمایش‌های سری گلکسی اس سامسونگ را دیده باشند ناآشنا نیست.
سامسونگ از فناوری‌های خاص خود برای تنظیم بهتر رنگ و روشنایی این صفحه نمایش‌ها برای مطالعه و خواندن متون بهره برده اما در واقع سامسونگ این صفحه نمایش‌ها را برای تماشای ویدئو نیز طراحی کرده که به نظر در این زمینه نیز بسیار خوب عمل شده است.

Samsung-galaxy-tab-S-Series-04

سامسونگ امسال تلاش بسیاری را برای متقاعد کردن افرادی که حساسیت فراوانی بر روی طراحی محصولات دارند به خرج داد و حالا سری گلکسی تب اس سامسونگ از همان ظاهر اصطلاحا مدرن‌فلش گلکسی اس ۵ بهره می‌برند. این تبلت‌ها در ظاهر کاملا شبیه به یک نسخه بزرگنمایی شده گلکسی اس ۵ هستند که با وجود طراحی و جنس قاب پشتی و اسکنر اثر انگشت در قاب جلویی کاملا به اطمینان می‌رسیم اگر چه سامسونگ معتقد است که طراحان این شرکت از نوعی معماری مینیمالیستی برای طراحی این تبلت‌ها الهام گرفته‌اند که آنها هر چه بیشتر نازک‌اندام‌تر و صاف‌تر از آب در بیایند!

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-rear

این تبلت‌ها خوش‌دست به نظر می‌آیند که هراس از دست افتادن آنها را کاهش می‌دهد. هر دو مدل گلکسی تب اس در دو رنگ سفید و برنز تیتانیومی عرضه خواهند شد که رنگ سفید ظاهر بهتری دارد اگر چه هیچکدام از این دو رنگ تفاوت چندانی نسبت به رنگ‌های شش مدل تبلت دیگر سامسونگ در سال ۲۰۱۴ نشان نمی‌دهند.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-rear-camera

تبلت‌های مدل‌های گلکسی تب اس با اندروید ۴.۴ کیت‌کت و با رابط کاربری همیشگی سامسونگ عرضه می‌شوند. این تبلت‌ها از قابلیت مولتی تسکینگ و در دو صفحه برخوردار است که در سری گلکسی تب پرو این قابلیت به چهار صفحه رسیده یود. سامسونگ به طور همزمان از سرویس نشریه الکترونیکی Papergarden رونمایی کرد که محصولات انتشاراتی همچون Condé Nast را به تبلت شما خواهد آورد.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-SideSync3.0

نسخه جدید سرویس SideSync 3.0 نیز به شما اجازه خواهد داد تا تماس‌های تلفنی گلکسی اس ۵ خود را به طور همزمان و با استفاده از قابلت وای‌فای دایرکت بر روی تبلت خود دریافت کنید. با استفاده از این قابلیت صفحه نمایش گلکسی اس ۵ شما به صورت یک صفحه نمایش کوچک بر روی صفحه نمایش تبلت شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید به تمامی امکانات و اپلیکیشن‌های ان بدون لمس کردن آن دسترسی داشته باشید و حتی فایل‌های خود را بین دو دستگاه منتقل کنید.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5--folding-Book-Cover

در زمینه ابزارهای جانبی سامسونگ از یک نوع کاور تاشو کتاب مانند و یک کاور ابتدایی ساده برای این تبلت‌ها بهره برده است که هر کدام از انها در انواع رنگ‌ها در دسترس خواهند بود. این کاورها با استفاده از نوعی واشرهای لاستیکی به پشت تبلت شما متصل می‌شوند که به نظر سامسونگ در این زمینه با استفاده از اتصال‌های مغناطیسی در محصولات رقبا کاملا مخالف بوده است.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-rear-02

این واشرهای پلاستیکی که پیش از این و در تصاویر لو رفته وجود حفره‌های آن در قاب پشتی سوال برانگیز شده بود همانطور که به راحتی و با کمترین تلاش شما از قاب پشتی جدا می‌شوند اما به همین راحتی و به طور تصادفی از قاب پشتی تبلت شما جدا نخواهند شد.
کاور تاشوی این تبلت‌ها نیز می‌توانند تبلت شما را در سه زاویه مختلف به نمایش بگذارند و این کاور تاشو نسبت به سایر محصولات مشابه پیچیده‌تر نشان می‌دهد. سامسونگ همچنین از یک کاور با کیبورد بلوتوث برای مدل گلکسی تب اس ۱۰.۵ انیچی بهره می‌برد که این تبلت را به نوعی به یک لپ‌تاپ یا نت‌بوک جمع‌وجور تبدیل می‌کند.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-Bluetoth-Keyboard

همانطور که گفتیم سامسونگ با عرضه پشت سر هم تبلت‌های خود در سری‌های مختلف سعی در افزایش سهم بازار خود دارد و تاکنون عرضه سری تبلت‌های مختلف این شرکت که گاهی اوقات تنها تفاوت‌های اندکی با یکدیگر داشته‌اند با انتقاداتی روبرو شده است.
حالا سامسونگ در شش ماهه اول سال ۲۰۱۴ تاکنون ۹ مدل مختلف تبلت را به بازار عرضه کرده که حالا اگر چه سامسونگ سری گلکسی تب اس خود را پرچمدار بازار تبلت‌ها می‌داند اما انتظار برای عرضه مدل‌های جدید سری گلکسی تب پرو و گلکسی تب ۴ چندان به طول نخواهد انجامید.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-Compare-with-iPad

تبلت‌های سری گلکسی تب اس در ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد. این تبلت‌ها به طرز تاثیرگذاری نازک و سبک هستند و صفحه‌نمایش‌های زنده و شفافی دارند اما در هر صورت نمی‌توان منکر پیروی همواره سامسونگ در عرضه این محصولات از شرکت اپل و فاصله موجود با این شرکت شد و نمی‌توان به افزایش سهم بازار تبلت‌های سامسونگ نسبت به آی‌پد شرکت اپل با عرضه سری گلکسی تب اس امید چندانی بست. اگر چه باید منتظر عرضه یک سری تبلت دیگر به زودی زود از این شرکت باشیم تا دوباره آن را مورد قضاوت قرار دهیم.



بررسی تخصصی نسل پنجم تبلتهای اپل - آیپد ایر

 

پس از ارایه ایپد نسل پنجم اپل اظهار داشته بود : کلمات توان قضاوت این محصول را ندارند و این کاربرانند که باید شخصا تفاوتها را لمس کنند، که از قرار معلوم درست هم گفته بود.

ایپد ایر(هوا، هم نام با نسل انقلابی مکبوک های ایر) نسل پنجم از تبلت های تمام اندازه ارایه شده توسط اپل می باشد.

 

iPad Air

 

این نسل با همان نمایشگر رتینا که در نسل های 3 و 4 استفاده شده بود ارایه شده اما با ظاهری باریکتر و وزن کمتر.

اپل با افزایش شیب گوشه های نمایشگر توانسته محصولی نازکتر در ظاهر و در احساس تولید کند. دقیقا همان طراحی که در ایپد مینی باعث موفقیتی شگرف شد.

قیمت گذاری نیز بر همان منوال قبلی است.رنگ بندی نیز همینطور . همان سفید و تیره ی فضایی . در این برسی از هردو دستگاه با حجم 32 گیگابایت استفاده شده .

 

iPad

طراحی

در نمای خارجی تفاوتهای زیادی نسبت به نسلهای قبلی دیده میشود. شکل خاص محدب شاسی پشت تغییر کرده و کاملا صاف و لبه های اضافه ی کنار نمایشگر نصف شده. لبه های شاسی در جلو تا خورده و شیشه نمایشگر را احاطه کرده.

در دست گرفتن ایپد ایر لذت بخش است چون سبک ،نازک ، و بسیار خوش ساخت است.

البته برای کاربرانی که پیشتر از ایپد مینی استفاده کرده اند ،ایپد ایر همان دستگاه در سایز بزرگ است . ولی برای کاربران ایپد های قبلی یا کاربران تازه ، تغییرات بسیار خوشایند و لذت بخش است.

کاهش وزن حدود 200 گرمی در این دستگاه بسیار مشهود است. استفاده طولانی از ایپد قدیمی وزن این دستگاه را قابل توجه می نمود، اما در ایپد جدید کلمه هوا (Air) کاملا قابل درک شده.

 

ایپد

 

وقتی ایپد مینی را دریک دست و ایپد ایر را در دست دیگر میگیریم، تفاوت وزن ناچیز به نظر می آید و وقتی ایپد مینی تا ماه آینده با نمایشگر رتینا ارایه شود تفاوت این دو تنها در اندازه خواهد بود.

 

ایپد 

 

قابل توجه ترین تفاوت ظاهری در ایپد ایر شکل خاص گوشه ها است. در مقایسه با نسل چهارم ایپد ،گوشه های شاسی بیشتر به سمت نمایشگر بالا امده و تا خورده. عرض لبه های اضافه کنار نمایشگر نصف شده ولی در بالا و پایین یکسان است. اما درباره ی محل و شکل دکمه خانه و دوربین روبرو اپل هیچ نواوری نشان نداده.

ایجاد لبه های جدید در ایپد دستاورد ی بیش از باریکتر شدن داشته.با لبه های باریک تر حرکت انگشت شست بر روی نمایشگر ساده شده و کاربر میتواند از صفحه کلید در حالت عمودی نیز به راحتی استفاده کند.

همچون نسل های قبلی در ایپد ایر نیز  با نمایشگر رتینا ارایه شده .این موضوع فن اوری بسیار فراتر از دوره خود را در نسل های قبلی این دستگاه اثبات میکند.

حال آتکه با وجود تفسیر دقیق رنگ، کنتراست خوب و زاویه دید بالا نیازی به افزایش تکنولژی احساس نمیشود.

البته در این قسمت تغییراتی نیز به چشم میخورد. با استفاده از رابط لمسی که قبلا در ایپد مینی به کار گرفته شده بود مصرف انرژی حتی الامکان کاهش یافته.

از درون

ایپد ایر همچون ایفون 5 ای با پردازنده A7، که اولین و و همچنین قویترین پردازنده ی بازار است تجهیز شده. تا به حال به خاطر نیاز به پردازش تصاویر بسیار با کیفیت هیچ ایپد ی پردازنده ی خود را مستقیما از ایفون قرض نگرفته بود. پردازنده های به خدمت گرفته شده همیشه به کمک بسیاری تجهیزات و تمهیدات به این مهم دست میافتاند. با این حال ممکن است این موضوع به ذهن برسد که اپل همه ی توان خود را در A7 به کار بسته.

 

ایپد

 

وقتی اپل در نسل سوم ایپد ها نمایشگر رتینا را معرفی کرد، نسل جدیدی از پردازش گر ها با توان پردازش 3.1 میلیون پیکسل برای نمایشگرهای 9.7 پا به عرصه گذاشتند. از قبیل A5X که توان پردازنده های ایفون 4 اس و ایپد 2 را داشت اما پردازنده های گرافیکی آن به دو برابر (یعنی 4 عدد) افزایش یافته بود و از رم 512 مگابایتی نیز بهره می جست. برای نسل چهارم نیز اپل یک X دیگر رو کرد. A6X ، که این رده نیز با افزایش توان وتعداد پردازنده های گرافیکی و البته استفاده ار رم LPDDR2 - 1066 بهره میبرد.

اما در این نوبت ایپد دقیقا از همان پردازنده ی A7 که در ایپد 2 و  ایفون 5 اس دیدیم استفاده کرده.اینبار اپل در معماری پردازنده تغییری ایجاد نکرده اما  توان پردازش را تا 3.9 افزایش داده ، یعنی 100 مگا هرتز بیشتر از ایفون 5 اس.

 

ایپد

 

 با اجرای نرم افزار بنچمار گیری geekbench 3 بر روی ایپد ایر در حالت تک پردازشگر نتیجه ی 1483 و در حالت چند پردازشگر نتیجه ی 2690 حاصل شد . همین عملیات با دو ایپد مینی انجام شد که نتایج 262 و 496 حاصل شد. همچنین این تست بر روی ایپد نسل 3 نیز با نتایج 249 و 491 انجام شد که نشان دهنده تغییرات فراوان نسبت به پردازشگرهای A5X است.

این پردازنده پر هیاهو تنها مهمان از ایفون 5 اس بر روی مین ایپد ایر نیست. مهمان قابل توجه دیگر ،کمک پردازنده ( یک پردازنده که برای تکمیل توابع از پردازنده اصلی استفاده می شود :coprocessor)ی حرکت M7 است. همینطور که این پردازنده ایفون را به وسیله ای موثر تر و مفید تر در ورزش تبدیل کرده به ایپد جدید کمک میکند تا در طول یک پروسه وزرشی انرژی خود را خفظ کند.

M7 کلیه اطلاعات را از ژیروسکوپ سه جهته ی داخلی و شتابسنج (بدون به کارگیری پردازشگر A7 تشنه ی انرژی)جمع آوری وپردازش کرده و در اختیار نرمافزاره قرار میدهد. انچه این کمک پردازشگر را در ایپد ایر با اهمیت میسازد ، توان تشخیص حرکات کاربر در حالت سکون، رانندگی ، راه رفت یا دویدن است تا بتواند برنامه های پشت زمینه که لازم نیست را ببندد.

 

بنچمارک

در ارتباطات ، ایر اولین ایپد اپل است که با کمک چند آنتن برای ارسال و دریافت اطلاعات با استاندارد 802.11n سرعت انتقال داده ها را به دو برابر رسانده

دوربین در ایپد هیچوقت جزو نقاط قدرت نبوده و در ایر نیز  نخواهد بود. هرچند حسگر نور محیط در کنار دوربین پشت اضافه شده اما همچنان از یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای این موضوع استفاده شده. از غایبین در این قسمت میتوان به توانایی های عکس برداری متوالی و فیلمبرداری حرکت آهسته با 120 فرم در ثانیه میتوان یاد کرد، اما این دوربین همچنان از تشخیص چهره ، تمرکز خودکار ،عکاسی با محدوده دینامیکی بالا و توان فیلمبرداری با وضوح 1080p برخوردار است. در دوربین جلو نیز چندان تغییری ایجاد نشده و تنها به حسگر نور محیط در کنار دوربین وافزودن 2 میکروفون برای صدابرداری با کیفیت بالا تر میتوان اشاره کرد.

 

ایپد

نتیجه گیری

یافتن ایراد در ایپد ایر کار دشواری است. اگر در ایپد مینی احساس میکنید جا کم است یا به تصاویری بزرگ و با کیفیت علاقه دارید ،ایپد ایر گذینه ی خوبی است.

دوربین در ایپد ایر به سختی قابل قبول است . اما من از شما میپرسم " جه کسی ممکن است بخواهد با ایپد عکاسی با کیفت بالا بکند!!! "

همچنین عدم به کار گیری از حسگر اثر انگشت Touch ID کمی نا امید کننده است، اما مسلما این باعث میشود تا اپل در آینده گذینه های بیشتری را در ای او اس (iOS) برای این منظور لحاظ کند

ایپد ایر مسلما بهترین گذینه برای خریداران ایپد های سایز کامل است و این محصول به سادگی سایر ایپد های اپل را به تاریخ میسپارد. هر خریداری با اطمینان میتواند این محصول را انتخاب کند چون " این یک استاندارد جدید است ".

امتیاز : 5 از5

نقاط قوت

  • طراحی باریکتر و سبکتر

  • چیپ A7 اپل با قدرت وتوان فوق العاده زیاد

  • همچنان تنها با یک شارژ 10 ساعت کارکرد ارایه میدهد

نقاط ضعف

  • دوبین ها میتوانند قویتر باشند . اما ایا اهمیت دارد؟؟؟

  • نبود تاچ ایدی (TouchID)



    باید به جرات بگوییم شب گذشته اپل یکی از جنجالی ترین و هیجان انگیزترین کنفرانس های خود را برگزار و کاربرانش را سورپرایز کرد. اول از همه با معرفی 2 مدل آیفون جدید به نام های iPhone 6 و iPhone 6 Plus نفس همه حضار و همچنین تمامی کاربران را در سراسر جهان در سینه حبس کرد. پس از آن طوفانی در سالن برگزاری کنفرانس برپا شد زیرا اولین گجت پوشیدنی اپل به نام Apple Watch رونمایی شد که از 2 سال قبل همگی انتظار آن را می کشیدند. این ساعت هوشمند اپل در نوع خود خارق العاده، اعجاب انگیز و بی نظیر است و از تکنولوژی بی نقصی در ساخت و طراحی آن استفاده شده که دهان تمام تولید کنندگان دنیای دیجیتال را بسته است. کاربران هم از دیدن این ساعت معرکه و خارق العاده مدهوش آن شدند و همواره انتظاری 1 ساله را باید بگذرانند تا بتوانند یکی از ساعت ها را در مچ خود داشته باشند زیرا اپل اعلام کرد Apple Watch سال 2015 وارد بازار خواهد شد.

    Apple Watch

    Apple Watch

    شب گذشته تیم کوک برای معرفی ساعت هوشمند اینگونه آغاز کرد:

    اپل بار دیگر محصولی انقلابی را در شاخه ای جدید برای کاربران سراسر جهان طراحی کرده است که به سلامتی بشر کمک شایانی می کند. این محصول شخصی ترین و خاص ترین محصولی است که ما برای شما کاربران تولید کرده ایم... ساعت هوشمند اپل Apple Watch

    پس نطق ابتدایی تیم کوک، حضار نفس در سینه حبس کردند تا این محصول را ببینند. پس از نمایش و رونمایی محصول، همهمه ای در سالن برگزاری کنفرانس برپا شد که علتش تعجب و شگفت زدگی بود. کاربران سراسر جهان نیز از این سورپرایز خارق العاده اپل شگفت زده و بهت زده شده بودند.

    Apple Watch با رابط کاربری فوق العاده جذاب و بر اساس طراحی iOS رونمایی شد که ویژگیهای بسیاری را در خود جای داده بود. از ویژگیهای منحصر به فرد این دیوایس می توان به اندازه کوچک آن، کاملاً اختصاصی و شخصی بودن آن، صفحه نمایش تمام دیجیتال، کیفیت Retina، دستیار صوتی سیری، صفحه لمسی بسیار حساس و هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، پردازنده جدید و خاص S1 SiP، وای فای 802.11b/g، بلوتوث 4.0 و... اشاره کرد. در ادامه به طور کامل شرح این ساعت هوشمند را با کافه اپل همراهی کنید.

    iPhone 6 And Apple Watch

    این ساعت خارق العاده اپل در 3 مدل Apple Watch, Apple Watch Sport و Apple Watch Edition عرضه شده که باز هر کدام از این 3 مدل دارای صفحه نمایش های متفاوت و بندهای مختلف می باشند. با توجه به اینکه تمامی 3 مدل ها در 2 سایز 38 میلیمتری و 42 میلیمتری عرضه خواهند شد، روی هم رفته 34 مدل ساعت پیش روی شما خواهد بود که این امر باعث می شود شما به سختی بتوانید ساعت مورد علاقه خود را انتخاب کنید و دیگر چشم به مدلهای دیگر نداشته باشید. ما در ادامه 20 مدل آن را به شما نشان خواهیم داد. شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

    Apple Watch Models

    یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این دیوایس کوچک اما بزرگ اپل، ضد آب بودن آن است. البته این بدان معنا نیست که شما می توانید با این ساعت به استخر و دریا بروید. بلکه در برابر آب مقاوم است و حدالامکان از ورود آب و بخار به داخل ساعت جلوگیری شده است.

    ویژگی دیگر این ساعت بی نظیر، امکان ارسال پیغام از طریق iMessage، امکان برقراری تماس صوتی و ارسال و دریافت ایمیل است که این ویژگی، Apple Watch را به یک آیفون تمام عیار تبدیل کرده است. جالب است بدانید اگر قصد عکاسی با ساعت خود را دارید، می توانید آن را از طریق ارتباط بی سیم با یکی از دیوایسهای دوربین دار اپل نظیر آیفون، آیپاد و آیپد از دوربین دیوایسها استفاده نمایید. پس فقدان دوربین را نیز حس نخواهید کرد.

    Apple Watch Connect

    گذشته از تمام این توصیفات، باید این را خاطر نشان کنیم که ساعت اپل Apple Watch برای سلامتی و ورزش طراحی شده تا سلامتی کاربران را نیز زیر نظر داشته باشد. پشت این ساعت چندین سنسور فوق العاده قدرتمند و حساس قرار گرفته است که برای شارژ دیوایس نیز می توان با اتصال سوکت شارژر به آنها، ساعت را شارژ نمود. به طور مثال اپلیکیشن ضربان قلب، فشار خون، پیاده روی و... روی آن تعبیه شده تا کاربران از سلامتی خود با خبر باشند و در صورت اختلال در هر یک از علائم حیاتی بدن، آن را مورد بررسی قرار دهند. به نظر شما ساعتی با این همه ویژگی و خاصیت برای کاربر کم است؟ راستی اگر این ساعت سال دیگر عرضه گردد که همینطور هم هست، آن را خریداری می کنید؟ قیمت این ساعت از 349 دلار آغاز می شود و به طور کامل با دیگر دیوایس های اپل سازگار و هماهنگ است.

    Apple Watch Health Sensors

    Apple Watch Charging

    در Apple Watch همانند آیفون های جدید اپل می توان بدون نیاز به حمل کارتهای اعتباری به کمک Apple Pay پرداخت انجام داد. این سیستم بی نظیر برای اولین بار در محصولات اپل استفاده شده است که حس تمایز و خاص بودن دیوایس را به کاربر القا می کند.

    Apple Pay Apple Watch


  • ساعت های هوشمند اپل معرفی شدند: Apple Watch

    همانطور که پیشبینی میشد، اپل محصول پوشیدنی خود را با نام Apple Watch معرفی کرد. این محصول یک ساعت هوشمند مربع شکل است که رابط کاربری نرم افزار آن دایره شکل است.

    DSC_4989

    تیم کوک در حین معرفی ساعت اپل، آن را یکی دیگر از محصولات تاریخی اپل معرفی کرد و عنوان کرد که این ساعت، علاوه بر زیبایی، سلامتی و تناسب اندام شما را هم تحت نظر خواهد داشت.

    ساعت اپل از یک صفحه نمایش لمسی حساس به فشار بهره می برد و همچنین به تمام حرکات شما حساس است. روشن شدن آن به وسیله حرکت مچ شما انجام می شود. به وسیله چرخنده دیجیتالی کناری می توانید در بین رابط کاربری جابجا شده و همچنین به روی تصاویر و نقشه زوم کنید. شیشه محافظ این ساعت هوشمند که در دو سایز صفحه نمایش تولید شده است، از نوع یاقوت کبود است و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

    watches-640x360

    اپل ساعت خود را در سه نسخه و دو سایز ۴۲ و ۳۸ میلیمتری عرضه خواهد کرد: معمولی، اسپورت و ادیشن. این سه مدل از نظر امکانات هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و صرفا دارای بندهای متفاوتی هستند. نوع ادیشن هم از طلای ۱۸ عیار ساخته شده که از نظر قیمتی هم بسیار بالاتر از دو نسخه دیگر است. ساعت های اپل به طور کلی دارای ۳۶ بند مختلف و ۱۱ ظاهر رابط کاربری در رابطه با نمایشگر زمان خواهند بود.

    DSC_5045

    همچنین این ساعت ها مجهز به سیری بوده اند و می توانید دستورات صوتی را به همان شکل که در آیفون و آیپد تجربه کرده اید، به این ساعت ها هم ارسال کنید. باتری این دستگاه ها به وسیله مگ سیف خاصی که برای این ساعت ها ساخته شده، به صورت وایرلس شارژ می شود.

    همانطور که احتمالا بدانید، این ساعت ها برای عملکرد صحیح نیاز به اتصال به آیفون دارند و پس از آن، نوتیفیکیشن های دریافتی را به روی ساعت اپلی خود نیز خواهید دید. در حال حاضر این محصول با آیفون های ۶، ۶ پلاس، ۵ اس، ۵ سی و ۵ سازگاری کامل دارد.

    DSC_5256

    نکته جالب در رابطه با ساعت این است که در زیر دستگاه چهار سنسور اینفرارد، نور مرئی LEDS به همراه دو سنسور تصویری وجود دارد که با کمک هم می توانند ضربان قلب را تشخیص دهند. با کمک اطلاعات حاصل از این چهار سنسور، اپل می تواند مواردی قابل فهم از وضعیت ضربان قلب و حرکات فیزیکی ما در طول روز و شب را استخراج کند.

    سنسورهای ضربان سنج و جی پی اس قرار دارد که به شما امکان تحت نظر داشتن سلامتی خود را به صورت هر لحظه می دهد. اپل اپلیکیشن های خاصی را برای این دستگاه ها عرضه کرده که یکی از آنها نقشه کوچکی است که به شما امکان مسیر یابی به وسیله ویبره و صدا می دهد.

    DSC_5269

    یکی دیگر از قابلیت های این ساعت، امکان تماس گرفتن با دوستان تنها با کشیدن جسچر است. بدین صورت که برای هر کدام از دوستان تان یک نوع جسچر را مشخص کرده و با کشیدن آن، با همان شخص می توانید تماس برقرار کنید.

    هنوز از تاریخ دقیق عرضه این محصول حرفی زده نشده ولی اپل به این نکته اشاره کرده که این محصول، از اوایل سال ۲۰۱۵ با حداقل قیمت ۳۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.